سناطب سناطب .

سناطب

امتحان تربيت 2

سلام.

امتحان تربيت ۲ روزهاي يكشنبه و چهارشنبه، هم تئوري و هم عملي، ساعت ۱۰ برگزار ميشه. كسايي كه تئوريشون چهارشنبه ۱۰ هست، مي تونن يكشنبه هم امتحان بدن. اما عملي شون رو بايد همون چهارشنبه بدن.

مطلب بالا فقط براي فوتبال آقايون هست كه جزوش هم تو كانكس هست.

من خيلي سعي كردم كه امتحان تربيت قبل فرجه ها باشه و يه ۵ باري با آقاي معصومي،مدير گروه تربيت حرف زدم، اما متاسفانه قبول نكردن.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۱۸:۳۷ توسط:سنا موضوع:

ECG




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۱۸:۳۶ توسط:سنا موضوع:

چند جمله

مهم نيست كه از چ

ه چيزهايي و به چه مقدار داريد ...

اگر ندانيد كه چگونه از آنها استفاده كنيد، هيچ چيز كفايت نميكند .

منبع : ترجمه متن


دقـــت كـــردين لــذتـــي كـــه در خوابيــــدن روي جـــزوه هــَــسـت تـــو خـوابيـــدن روي تخــتــــخـواب نــَــرم نيـــس !؟




من هميشه به كارهاي گروهي اعتقاد داشتم ودارم..شما چطور؟!!



از كودكي بيرون مي آييم، بي آنكه بدانيم جواني چيست،

ازدواج مي كنيم، بي آنكه بدانيم متاهل بودن چيست،

و حتي زماني كه قدم به دوره پيري مي گذاريم، نمي دانيم به كجا مي رويم.

سالخوردگان، كودكان معصوم كهنسالي خويش اند. از اين جهت، سرزمين انسان سياره ي بي تجربگي است.

- ميلان كوندرا

 

منبع : وبلاگ ... ز ... مثل زندگي 





  آنچه بين اكثر زن ها و خوشبختي فاصله مي اندازد يك مرد است! " 

- گلوريا استاينم


 آدمي كه به  " درد "  نخوره ، به " هيچ دردي " نمي خوره


چرا،

دنياي ما پر از دست هائي است كه

خسته نمي شوند از نگه داشتن نقابها . . .

نويسنده : ؟؟


منبع:كلوب+وبلاگ گيله مرد+ايميل گروهsalijun



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۱۸:۳۵ توسط:سنا موضوع:

خبر

سلام. خسته نباشين.

عرضم به حضور كه فيزيولوژي ۲ اين هفته پنجشنبه تموم ميشه. هر دو گروه با هم از ۸ تا ۱۲ كلاس دارن.

بهداشت ۲ هم تموم شده.

تغذيه چون حضور غياب نمي كنه، جبراني ننداختيم تا كسايي كه مي خوان، بتونن كنفرانس بدن.

بيوشيمي ۲ و فيزيولوژي ۱ هم اين هفته تموم ميشن.

اندام شنبه تموم ميشه. اما هفته ي بعد هم اندام عملي داريم. دكتر طائفي گفتن كه آموزش بهش گفته كه كلاس بندازه تا هفته ي بعد رو نشه تعطيل كرد!

با دكتر طائفي صحبت كرديم و قبول كردن كه فقط استخوان اندام فوقاني رو حذف كنن. حالا بازم حرف مي زنم تا حذفيات رو زيادتر كنيم.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۱۸:۳۴ توسط:سنا موضوع:

تاريخ امتحان كامپيوتر

قابل توجه تمام دوستاني كه اين ترم واحد كارگاه كامپيوتر انتخاب كرده اند:

تاريخ نهايي آزمون روز پنج شنبه مورخه ي 90/10/8 از ساعت 12 تا 1 خواهد بود.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۱۸:۳۳ توسط:سنا موضوع:

فهرست 10 كشف برتر سال

۱- تحقيق درباره ايدز: اين تحقيق نشان داد كه درمان با داروهاي «ضد ويروس هاي پسگرد» (ARV) مي تواند ۹۶ درصد خطر آلودگي به ايدز را كاهش مي دهد.

اين تحقيق كه در طبقه بندي ۱۰ كشف برتر پزشكي تايم نيز رتبه سوم را دريافت كرد در سال ۲۰۰۷ بر روي هزار و ۷۶۳ زوج از ۹ كشور انجام شد.

در تمام اين موارد، يكي از زوجين آلوده به «H.I.V مثبت» بود. نتايج اين تحقيقات كه ۱۱ آگوست ۲۰۱۱ منتشر شد نشان داد يك داروي ضد ويروس پسگرد با عنوان «تروادا» را بر روي چهار هزار و ۷۵۸ زوج كه يكي از طرفين آلوده به ويروس «اچ.آي.وي مثبت» بود انجام دادند و كشف كردند كه پس از سه سال مصرف دارو، خطر انتقال ويروس به فرد سالم در زوج- گروه نسبت به زوج- گروه كنترل ۷۳ درصد كاهش يافت.

۲- ماموريت كاوشگر هايابوسا: اين كاوشگر ژاپني پس از انجام ماموريت خود به زمين بازگشت و نمونه هايي از گرد و خاك يك سيارك بزرگ را همراه خود آورد كه درحقيقت، اولين نمونه مستقيم از يك جرم سياركي پس از ۳۵ سال است.

انجمن جهاني ركوردهاي گينس در سال ۲۰۱۱ فضاپيماي «هايابوسا» را به عنوان اولين فضاپيمايي كه به همراه نمونه موادي از يك سيارك به زمين بازگشته است در كتاب ركوردهاي خود به ثبت رساند.

۳- سازگاري سيستم ايمني انسان: رتبه سوم طبقه بندي ساينس به تحقيقي اختصاص يافته است كه نشان مي دهد سيستم ايمني انسان چگونه در طول زمان خود را با شرايط سازگار مي كند. نتايج اين بررسي ها حاكي از آن است كه بيشتر مردم تكه هايي از DNA هاي قديمي را با خود دارند.

۴- يك پروتئين فتوسنتزي: رتبه چهارم مربوط به كشف يك پروتئين فتوسنتزي است. گياهان از اين پروتئين براي تقسيم اتم هاي هيدروژن از اكسيژن استفاده مي كنند. دانشمندان در اين تحقيق موفق شدند مكانيزمي را شناسايي كنند كه براي حيات روي زمين اساسي است و بنابراين راهي به سوي توسعه اشكال جديد انرژي مي گشايد.

۵- كشف هيدروژن نخستين: اين هيدروژن نخستين به خاطر تلسكوپ «كك» در هاوايي در مرزهاي جهان كشف شد. ستاره شناسان در اين مطالعه، دو ابر هيدروژن را مشاهده كردند كه همچنان تركيبات اوليه خود را كه دو ميليارد سال پس از بيگ بنگ شكل گرفته اند، حفظ كرده اند.

۶- جامعه ميكروبي: محققان با بررسي تمام ميكروب هايي كه درون روده انسان زندگي مي كنند دريافتند كه هر فرد يك باكتري غالب دارد. اين كشف، يك شاخص بنيادي براي درك بهتر روابط ميان روش تغذيه و ميكروب ها چه در بدن افراد سالم و چه در بدن بيماران را ارائه مي كند.

۷- واكسن مالاريا: اولين واكسن مالاريا بر روي گروهي از كودكان ساكن جنوب صحراي آفريقا آزمايش شد و نشان داد كه در اين كودكان خطر ابتلا به مالاريا به نصف كاهش يافت.

دانشمندان GlaxoSmithKline Biologicals با همكاري بنياد بيل و مليندا گيتس در ۱۱ منطقه آفريقا اين واكسن را كه با عنوان RTS,S شناخته مي شود آزمايش كردند و نشان دادند كه واكسن ضد مالاريا يكسال پس از مصونيت، خطر ابتلا به اين بيماري را در كودكان پنج تا ۱۷ ماه به ميزان ۵۶ درصد كاهش داد و همچنين در جلوگيري از موارد سخت بيماري بازده ۴۷ درصد را به ثبت رساند.

اين آزمايش كه بر روي ۱۵ هزار و ۴۶۰ كودك آفريقايي آزمايش مي شود تا سال ۲۰۱۴ تكميل خواهد شد. به طور كلي، واكسن هاي مقابله كننده با بيماري هاي كودكان براي مثال سرخك بايد به نرخ بازده ۷۰ تا بيش از ۹۰ درصد برسند.اين تحقيق در طبقه بندي ۱۰ كشف برتر پزشكي سال ۲۰۱۱ در طبقه بندي تايم رتبه دوم را از آن خود كرد.

۸- سيارات فرامنظومه خورشيدي: اين طبقه بندي با تلسكوپ فضايي كپلر ادامه مي يابد. اين تلسكوپ ناسا توانست اولين منظومه هاي سياره اي خارج از منظومه خورشيدي و چندين سياره مشابه زمين را كشف كند.

همچنين دانشمندان پروژه كپلر يك سياره گازي غول پيكر با يك مدار عجيب و سياره اي كه در اطراف يك منظومه ستاره اي دوتايي مي چرخد را كشف كردند.

۹- طراحان زئوليت ها: ايجاد زئوليت ها در رتبه نهم قرار گرفته است. شيميدانان امسال راه هاي جديدي را براي سازماندهي كردن اندازه منافذ زئوليتي يافتند. با اين روش هاي جديد مي تواند غشاهاي نازكتر و ارزانتري توليد كرد. غشاهاي منفذدار زئوليتي به عنوان كاتاليزو براي تصفيه آب و هوا به كار مي روند.

۱۰- سلول هاي سالخورده: رتبه دهم طبقه بندي برترين كشفيات علمي ۲۰۱۱ مجله ساينس به مقوله طول عمر اختصاص يافته است.

دانشمندان در اين سال با آزمايش بر روي موش ها نشان دادند با حذف سلول هاي سالخورده اي كه ديگر تقسيم نمي شوند مي توان علائم پيري مثل آب مرواريد و ضعف عضلاني را به تاخير انداخت. اين كشف، اميد جديدي براي افزايش طول عمر همراه با سلامت است.(مهر)

منبع:كلوب



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۱۸:۳۲ توسط:سنا موضوع:

كلاس جبراني

1-فردا (دوشنبه)12-10 كلاس جبراني تفسير براي اونهايي كه سه شنبه ها تفسير دارن.

2-پس فردا(سه شنبه) 2-12 كلاس جبراني تاريخ براي هر دو كلاسي كه سه شنبه ها تاريخ دارن.(كلاس 1)

لطفا به دوستانتون هم اطلاع بديد تا خداي ناكرده الكي غيبت نخورن.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۱۸:۳۱ توسط:سنا موضوع:

راهكارهايي براي تقويت حافظه

نتايج اكثر تحقيقات نشان مي‌دهد كه حافظه، قابل پرورش است و مي‌توان با آموزش‌هاي درست آن راپرورش داد و تقويت نمود.

٢) مانند عضله‌اي كه مي‌توان با تمرين دادن تقويت كرد، حافظه را نيز مي‌توان تقويت كرد.

٣) تقويت حافظه نه تنها به آموختن روش‌هاي تازه بستگي دارد، بلكه به انگيزه قوي نيز نيازمند است.

٤) نياز و همچنين تشخيص دقيق هدف و گام گذاشتن در آن را، مي‌توان عامل مهمي در شناسايي نكات كليدي مطالب به شمار آورد.

٥) هر قدر مطلبي با مطالب ديگر در ذهن ارتباط داشته باشد حافظه ما آن را بهتر ضبط مي‌كند.

٦) بر اساس منحني ابينگ هاس بعد از گذشت ٢٤ ساعت تقريباً ٧٠ درصد مطالب را از ياد مي‌بريم، بخاطر داشته باشيد حتماَ ٢٤ ساعت اول پس از مطالعه هر موضوعي، حداقل چند دقيقه آن را تكرار كنيد.

٧) حالت آمادگي براي يادگيري يكي از راه‌هاي تقويت حافظه است. (قانون ثرندايك)

٨) تكرارهايي كه بر طبق قاعده و نظم باشند بر نگهداري مطالب خوانده شده موثر است. (ثرندايك)

٩) بر طبق تئوري گشتالت، ار ابتدا مطالب را در قالب كلي و چهار چوب كلي فرا بگيريم تأثير آن در فراگيري بيشتر است. (از كل به جزء)

١٠) علاقه داشتن به يك موضوع از عواملي مهم در فراگيري يك مطلب بشمار مي‌آيد.

١١) زمينه سازي و كسب اطلاعات مقدماتي و همچنين انگيزه‌هاي فراگيري يك مطلب و گوشزد كردن محاسن آموختن آن راه مناسبي براي ايجاد علاقه غير مستقيم و ثانوي به يك موضوع و در نتيجه حافظه بهتر است.

١٢) انتخاب آگاهانه موضوعاتي كه مطالعه مي‌شود و مطالبي را كه مي‌خواهيم ياد بگيريم باعث فعال سازي حافظه مي‌شود.

١٣) يك قاعده خوب براي گزينش مطالبي كه بايد از مطالعات متفرقه بخاطر بسپاريد آن است كه از خود بپرسيد چه چيزهايي را احتمالاً در هفته و ماه آينده و سال آينده و يا ده سال آينده مي‌خواهم بخاطر داشته باشم. (اين موضوع كه بر مبناي اصل گزينش در حافظه، بيان شده است به طرز كاملاً مشهودي در هدف‌گذاري رعايت مي‌گردد)

١٤) دقت و توجه، يكي ديگر از مسائلي است كه باعث تقويت حافظه مي‌شود. وقتي وقت شما در تسخير انديشه‌هاي پنهان و گريزان است امكان آموختن وجود ندارد.

١٥) آغاز درست، سعي كنيد مطالب را از ابتدا صحيح و دقيق ياد بگيريد مطالبي كه در كارهاي بسياري از دانشجويان و دانش آموزان وجود دارد اين است كه موضوعات را بطور دقيق و عمقي مطالعه نمي‌كنند و باعث فراموشي مي‌شود. شك و ترديد از عواملي است كه حافظه را كند و ضعيف مي‌كند. حتي در فراگيري يك مهارت، واصول و مبناهاي اوليه، بسيار مهم هستند و هنگامي كه فردي مهارت لازم را در كاري بدست آورد اعمال ابتدايي آن بصورت يك كار عادي در مي‌آيد و ديگر نيازي به تمركز روي آنها نيست و قدرت تمركز براي كارهاي بزرگتر، آزاد مي‌شود.

١٦) تركيبي از بكار بستن و فهميدن يك موضوع نقش مهمي در تقويت حافظه نسبت به آن موضوع دارد. كساني كه وقتي مطلبي را مي‌خوانند، مي‌فهمند و عملاً آن را تكرار مي‌كنند تا بصورت ملكه ذهني درآيد به راحتي مي‌توانند مطالب فراگرفته شده را بخاطر بسپارند و تا مدت‌هاي زيادي آن را در حافظه نگهدارند و در مواقع مورد نياز فراخواني خوبي نسبت به آن داشته باشند.

١٧) آنچه را كه قصد مي‌كنيم و واقعاً مي‌خواهيم به ياد بياوريم بيشتر از چيزهايي كه بطور طبيعي مي‌بينيم، مي‌شنويم و يا مي‌خوانيم، به خاطر مي‌سپاريم، متمايل كردن انرژي‌هاي ذهني به سوي يك هدف كه از آن به تمايل ذهني تعبير مي‌شود يكي از عوامل مهم در بخاطرسپاري مطالب بشمار مي‌آيد.

١٨) با رعايت كليه قواعد و اصول لازم، بهتر است به حافظه اعتماد داشته باشيد تا در موقعيت‌هاي مختلف پاسخ‌هاي مناسب‌تري بدهد.

١٩) ارتباط دادن موضوعات به خويشتن و وارد كردن خود در آن و پيدا كردن نقش آن موضوع در زندگي فردي و همچنين يافتن نقاط مشترك بين موضوع و زندگي روزمره و حالات انساني، يكي از موارد بسيار مهمي است كه حافظه را فعال مي‌كند.

٢٠) ايجاد ارتباط سازي‌هاي منطقي (همخواني معقول) و برقراري ارتباطات بين موضوعات باعث مي‌شود تا آنچه را كه مطالعه مي‌كنيم و ياد مي‌گيريم بهتر در حافظه ضبط شود. به قول ويليام جيمز كسي داراي حافظه‌اي بسيار قوي است كه روي تجربه‌هاي خود تفكر و تأمل مي‌كند و تفكرات خود را بطور منظم به يكديگر ارتباط مي‌دهد.

٢١) سازمان، (جايي براي هر چيز و هر چيزي در جاي خود) اصلي است كه بايد در حافظه حكومت كند يك حافظه خوب همانند يك سيستم بايگاني است كه به خوبي سازمان يافته و نگهداري شده باشد. وقتي كه مطلبي اعلام حضور مي‌كند بايد تصميم بگيريم آن را قبول كنيم نگه داريم يا دور بريزيم پس از تصميم نگهداري بايد تصميم بگيريم آن را چگونه و در كجا و به چه ترتيبي و با چه قاعده و معياري نگهداري كنيم توجه دقيق به همين سلسله مراتب باعث ثبت قوي‌تر مي‌شود (استفاده از طرح‌هاي شبكه‌اي و درخت حافظه و يادداشت برداري‌هاي منظم و سازمان يافته و همچنين الگوهاي سازماندهي شده خلاق راهي است بسيار مطمئن و كاربردي براي سازماندهي شدن مطالب در حافظه و در نتيجه فراگيري بهتر مطالب)

٢٢) طبقه بندي مطالب براساس موضوع، مفهوم، حروف الفبا، زمان و تاريخ، تشابه‌ها، تفاوت‌ها، ميزان دشواري، كاربرد و هر دليل ديگري راه مناسبي براي تقويت حافظه محسوب مي‌شود.

٢٣) ريز كردن اطلاعات و تشخيص كل و جزء آن نقش زيادي در حافظه دارد. از آنجايي كه به تعبير آقاي دكتر جيمز ونيلند استاد دانشگاه نيويورك بلعيدن اطلاعات بي‌شمار بطور يكجا امكان پذير نيست، بنابراين بايد موضوع‌هاي گسترده را خرد خرد دندان زد و پايين داد. يك مجموعه علمي يا اطلاعاتي را مي‌توان با يك پازل بسيار بزرگ كه شامل قطعات كوچك بيشماري است مقايسه كرد.

چنين مجموعه‌اي را نمي‌توان به درستي بازسازي كرد مگر آن كه يك ايده و نقشه كلي از نوع تصوير در ذهن داشته باشيم در فراگيري اطلاعات هم براي اين كه كل را بدانيم بايد از اجزا باخبر باشيم و براي اين كه اجزا را بدانيم بايد از كل آگاهي داشته باشيم. (آن دسته از كساني كه با درخت حافظه و طرح‌هاي شبكه‌اي كار مي‌كنند به راحتي مي‌توانند با يك نگاه خيلي سريع به طرح خود، تشخيص دهند كه كل و جزء مطالب چگونه در آن نوشته مطرح شده است و خيلي زيبا و هنرمندانه نسبت به آن تحليل داشته باشند كه پس از گذشت زماني نه چندان دور به خلاقيت‌هاي خاصي نائل خواهند گشت و اطلاعات و معلومات آنها براي هميشه به خاطر سپرده مي‌شود.)

٢٤) سعي كنيد اهميت و ارزش يك مطلب را تشخيص بدهيد و به آن علاقه پيدا كنيد يا دست كم ارزش به يادآوري آن و زمان آن را روشن نماييد.

٢٥) توجه خود را با تمام حواس به آن معطوف كنيد. (استفاده از حواس ديگر نقش زيادي در حافظه دارد)

٢٦) اطمينان حاصل كنيد كه آن را بخوبي فهميده‌ايد.

٢٧) استفاده از يادداشت برداري‌هاي خلاق و هدفمند و با استفاده از رنگ‌هاي مختلف كه جنبه‌هاي هنري خاصي در آن مشاهده شده بسيار توصيه مي‌شود.

٢٨) استفاده از نظام‌هاي و ابزارهاي مختلف براي يادگيري.

٢٩) استفاده از كدسازي (براي اعداد ...)

٣٠) استفاده از تداعي‌هاي تجسمي (فيلمنامه، تصوير برداري، نمايش)

٣١) براي اين كه تصاوير ذهني و تجسم مطالب براي تقويت حافظه موثر واقع شود لازم است شرايط زير رعايت شود:

ـ تحرك

ـ مضحك بودن

ـ رنگي

ـ تعداد زياد

ـ وارد كردن خود

ـ عجيب و اغراق آميز

ـ ظاهر شدن ديگر حواس (مثل بو ،صدا و ...)

ـ ارتباط سازي خلاق

ـ تجسم دقيق وشفاف در ذهن

ـ آرامش در حين تجسم

منبع :گروه salijoon



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۱۸:۳۰ توسط:سنا موضوع:

چند جمله

خدا به فرشته ها شعور داد بدون شهوت،

به حيوان ها شهوت داد بدون شعور،

و به انسان هر دو را...

انساني كه شعورش بر شهوتش غلبه كند از فرشته ها بالاتر است،

و انساني كه شهوتش بر شعورش غلبه كند از حيوان پـسـت تر




 اگر نمي توانيد قهرمان باشيد، دست كم مرد باشيد.- گوته 

تونل ها ثابت كردند كه حتي در دل سنگ هم ، راهي براي عبور هست ...

ما كه كمتر از آنها نيستيم ، پس نا اميدي چرا ؟


گاهي اوقات دستهايم به آرزوهايم نمي رسند

شايد چون آرزوهايم بلندند ...

ولي درخت سرسبز و شاداب صبرم مي گويد :

اميدي هست ؛ چون خدايي هست ...

آري ، وچه زيبا نوشته بود ...

همواره با خود تكرار ميكنم،

اميدي هست ؛ چون خدايي هست ...

 پرسيد : چرا ناراحتي ؟

گفتم : چون از بد روزگار به پست آدم  نا سپاسي خوردم .

گفت : نگران نباش ، مسير رو درست اومدي ، اينجا دنياست

 مگر نشنيدي كه : " دنيا هميشه جائيه كه نجيب و نانجيب به هم مي خورن "

 قرار به موندن نيست

نه براي تو و نه حتي براي اون !

 غصه نخور ...



و اما جمله اخر....

جملات كوتاه و زيبا

پاياني براي قصه نيست

چرا كه نه گوسفندان عاقل ميشوند و نه گرگها سير . . .
منبع:كلوب +وبلاگ گيله مرد 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۱۸:۲۹ توسط:سنا موضوع:

دانشجونما!

دانشجو نما كيست...؟؟


فردي درس خون در حد تيم ملي

و به  دنبال تفريحات سالم ميباشد اين تصاوير اصلاً از پارتي دانشجويا نيستش ها



و بيشتر وقتشونو با آزمايش هاي و تحقيقات  علمي ميگذارند  





منبع:khorjin1390

جاهاي ديگه شيطوني ميكنن محدوديت هاي نقاط قرينه رو بيشتر ميكنند...دستشون درد نكنه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۱۸:۲۸ توسط:سنا موضوع: